Czy pozycjonowanie sklepu jest kosztowne? Poznaj podstawowe koszta SEO

Sklep internetowy powinien każdego dnia generować ogromny ruch, co przekłada się na sprzedaż. Łatwo napisać, z praktyką wykonania może być gorzej. Bez pomocy specjalistów z branży SEO, będzie niezwykle trudno zbudować wysoką pozycję sklepu w internecie. Niezbędnym działaniem jest więc skuteczne pozycjonowanie w wyszukiwarkach.

Pozycjonowanie będzie konieczne, jednak wielu przedsiębiorców w pierwszej kolejności zastanawia się nad kosztami takiego działania. Ile może kosztować pozycjonowanie sklepu internetowego? Co będzie decydowało o wycenie usług firmy SEO?

Co składa się na skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego?

Zanim pozna się koszta związane z usługami pozycjonowania, konieczne jest zdobycie podstawowej wiedzy. Każdy, kto zdecyduje się na współpracę z firmą SEO, powinien mieć świadomość, jakie działania są wymagane, aby w przyszłości sklep internetowy znajdował się wysoko w wynikach wyszukiwarek.

Przeprowadzenie audytu strony

Podstawa do podjęcia jakichkolwiek działań związanych z pozycjonowaniem sklepu online. Wszystkie elementy związane z internetowym sklepem muszą zostać starannie przebadane. To dzięki temu można dokładnie wyszczególnić późniejsze działania optymalizacyjne.

Optymalizacja sklepu internetowego

Kolejny etap działania firm SEO to przygotowanie i realizacja procesu optymalizacji. Mowa tutaj choćby o prawidłowej konfiguracji licznych elementów związanych ze stroną www. Począwszy od prawidłowej budowy, struktury strony, poprzez jej działanie, profesjonalnie przygotowany kod strony, a skończywszy na treści i zawartości witryny. Wszystko musi być sprawdzone i poprawione przez specjalistów.

Dobór fraz kluczowych

Przygotowując się do pozycjonowania sklepu internetowego, należy umiejętnie dobierać frazy kluczowe. Dziś stawia się na frazy bardziej szczegółowe, niszowe, określane jako long tail (długi ogon). Czasy, kiedy pozycjonowało się główne, podstawowe frazy związane ze sklepem internetowym już dawno minęły. Sukces zapewnia oparcie się właśnie o tzw. long tail.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Etap właściwy, czyli polegający na pozycjonowaniu strony poprzez rozmaite działania. Każda firma specjalizująca się w SEO posiada własne metody, które mają wynieść pozycjonowany sklep online na najwyższy pozycje. Na pewno każda z nich będzie korzystała z tzw. link building, czyli pozyskiwaniem naturalnych i wartościowych odnośników dla pozycjonowanego sklepu.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Trudno, aby na tak postawione pytanie dokładnie odpowiedzieć, rzucić konkretną kwotą. W pozycjonowaniu nie tylko sklepów internetowych, na koszt końcowy wpływa wiele zmiennych. Wystarczy wspomnieć tutaj o rodzaju branży, w której działa dany sklep. Analiz konkurencji, czy też określenia strategii i celów właścicieli sklepu online, też mają znaczenie. Czego należy zatem spodziewać się, oczekując na wstępną wycenę pozycjonowania?

Wyniki audytu i plany optymalizacji sklepu internetowego

Każda profesjonalnie działająca firma SEO, przed wyceną pozycjonowania przeprowadzi starannie audyt, a jego wyniki oraz plan optymalizacji będzie miał kolosalny wpływ na koszty. O czym w tym podpunkcie dokładnie mowa? Sprawdza się jak długo działa sklep internetowy, czy był wcześniej pozycjonowany i z jakimi efektami. Analizie poddaje się również kwestie związane z potencjalnym zmianami, naprawami, procesami optymalizacji, które mają sprawić, że witryna będzie przyjazna dla wyszukiwarek. Jeżeli okaże się, że pracy do wykonania będzie dużo i zajmą wiele czasu, to naturalne jest, iż cena pozycjonowania będzie wyższa.

Wielkość sklepu internetowego i treści na niej zawartych

Kolejnym czynnikiem mającym wpływ na koszty pozycjonowania jest wielkość sklepu, a także jakość treści, którą zawiera. Jeżeli strona ma mało produktów, to skala pozycjonowania będzie z automatu mniejsza, niż przy sklepach z niezliczoną ilością asortymentu. Co do treści, to ważne jak są przygotowane opisy, zarówno kategorii, jak i samych produktów. Dziś wymaga się opisów profesjonalnie przygotowanych, a co najważniejsze unikalnych. Jeżeli wystąpi potrzeba stworzenia kilkuset nowych opisów produktów, to ostateczny koszt pozycjonowania będzie wysoki.

Rodzaj branży w której działa sklep online

Branża branży nierówna i dlatego np. pozycjonowanie sklepu z meblami będzie znacznie droższe, niż ma to miejsce w przypadku sklepu, który handluje produktami niszowymi, na które nie ma wielkiego wzięcia.

Konkurencja na rynku

Niezależnie od rodzaju branży, w której działa sklep online, należy mieć na uwadze działania konkurencji. Trudniejsze, a tym samym kosztowniejsze jest pozycjonowanie w branżach, gdzie na czele znajdują się giganci e-commerce. Kiedy rynek konkurencji jest rozdrobniony, nie widać wyraźnych liderów, gigantów, może się okazać, że pozycjonowanie będzie niosło ze sobą niewysokie koszty.

Zatem skoro nie da się dokładnie określić cennika za np. miesiąc pozycjonowania sklepu internetowego, to jak można stwierdzić, czy ten rodzaj promocji jest kosztowny, czy też nie? Przymierzając się do współpracy z firmą SEO, która ma zwiększyć ruch w e-commerce, powinno się mieć na uwadze, że pozycjonowanie na pewno się opłaci. Wysokie pozycje w wyszukiwarkach gwarantują duży ruch na stronie, co przekłada się na gigantyczny wzrost przychodów. Oprócz tego handlujący uzyskują inne korzyści, jak choćby skuteczną budowę rozpoznawalności firmy, czy też dystansują konkurencję. Pozycjonowanie sklepu internetowego trzeba również traktować w sposób długofalowy. To strategia, która nie wybiega na 30 czy 60 dni do przodu, efekty przyjdą w dłuższym czasie. Planując budżet na ten rodzaj marketingu internetowego, warto zabezpieczyć środki choćby na około 12 miesięcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *